onsdag 1. desember 2010

Broderi - bryderi 25.08.2010




Idag var det innlevering av bryderiene! Med utgangspunkt fra "Bryderi-geriljaen" er bryderibegrepet konstruert ut fra verbet å bry seg, satt inn i en meningssammmenheng med å mene noe om noe - og si fra om det. Broderiene skal inneholde dokorativ stingsetting og gjerne sammensatt av ulike typer sting.

Vi brukte bomullsaida som bunn for broderiet og moulinegarn som brodertråd. Dessuten kunne vi bruke ulike teknikker som korsting, tungesting, klostersøm, bayeuxsting, vestmannaretning, austmannaretning, hollbeinsting, mille fleursting (blomstersting) og kontursting.

Jeg brukte lang tid til å finne et uttrykk som jeg skulle brodere, og det var med tungt hjerte jeg satte ned følgende uttrykk i korsting og klostersøm: HER BOR DRITTUNGENE!! Både Karoline på 9 og Simen på 13 hadde vanskelig for å forstå hvorfor mamma valgte dette uttrykket,- de ble nesten litt fornærmet.... (Og selv om jeg brukte tid på å forklare dem meningen med uttrykket, kan jeg jo forstå dem også!).

Etter bryderiet var ferdig monterte alle hver sitt inn i en ramme på 10x15 cm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar