søndag 21. november 2010

Digitale øvelser 15.09.2010














I denne oppgaven har vi arbeidet med digitalt verktøy og gratis bildebehandlingsprogram. Jeg har valgt Picasa 3 og Gimp sine program fordi jeg synes disse var de enkleste og mest oversiktelige å arbeide i. Jeg prøvde også ut - hm...-hva var det nå det het igjen... (mulig jeg kommer på det senere, men var ikke så fornøyd med dette. Teknikken vi tok i bruk var digital bildebehandlling. Vi arbeidet med følgende verktøysøvelser; opprettet dokument, skalerte bilder, brukt fargepaletten, pensel og fyllbøtte, andre verktøysalternativer ol., alt i gitte størrelser og oppløsning. Ved hjelp av verktøysalternativene arbeidet vi med ulike strekøvelser, lagde kvadrater, arbeidet videre med damen, blindkonturer og modifiserte konturer av andre og oss selv. Kanskje litt vanskelig å se ut fra bildene, men jeg prøvde meg på ulike teknikker og brukte ulike filtre som; supernova-og renderende linsefilter, clothifying mykningsfilter og mosaikk- og renderendefilter.

Hensikten med denne oppgaven var å velge ut et godt bildebehandlingsprogram og få trening i å bruke dette, sette seg inn i ulike teknikker og prøve ut disse. Ved å prøve å feile litt i begge bildebehandlingsprogrammene, var det et enkelt valg for meg å velge Gimp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar