søndag 21. november 2010

Bloggbanner 29.09.2110






Å lage bloggbanner var slett ingen lett sak! Men etter noen timers innføring med Lene, ble alt mye klarere - takk til Lene!

Ved hjelp av digitalt verktøy skulle vi konstruere 3 forskjellige bannere som vi skulle bruke som logobanner i kunst- og håndverksbloggen vår. Og teknikken vi tok i bruk besto bla. av digital bildebehandling med klipp og lim fra egne produkter. Her ser du mine tre utkast av bloggbannere.Grunnen til at jeg valgte akkurat disse enkle motivene, var fordi jeg synes de passet best i forhold til layouten på forsiden.

Jeg valgte å bruke Picasa 3 for å lagre bilder og til noe bildebehandling, og fortsatte bildebehandlingen videre i Gimp. Fordelen med disse programmene er at jeg syntes det har vært og fortsatt er gode og forholdsvis enkle program å jobbe i. Man kan benytte seg av mange ulike teknikker og få gode og spennende bilder. Skulle det være noen ulemper er det vel kanskje for en nyetablert utålmodig blogger, litt å sette seg inn i på forhånd, og det tar jo tid. Har man først fått bloggingen under huden går dette veldig greit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar